46,000
dihalakan ke aliran pendaftaran pengundi pada tahun 2018
32,000
penukaran dalam tempoh 6 bulan
130,000+
lawatan ke tapak web dalam tempoh 6 bulan
DoSomething.org memberikan tumpuan pada golongan muda dan perubahan sosial. Organisasi ini mengenal pasti usaha murni yang diminati golongan muda dan memberi mereka tindakan yang bermakna untuk menyumbang kepada usaha tersebut.
DoSomething.org memanfaatkan Google Ads untuk menggerakkan generasi muda yang paling prihatin dan bertanggungjawab terhadap masyarakat dan aktif dalam komuniti mereka. Organisasi ini bergantung pada akaun Ad Grants untuk menghubungkan golongan muda dengan kempen yang boleh mereka sertai secara aktif. Pada tahun 2018, organisasi ini memberikan tumpuan khusus pada usaha menggalakkan golongan muda mendaftar sebagai pengundi. Carrie Bloxson, CMO, berkata, “Dalam usaha untuk menggalakkan pendaftaran pengundi, kami menggunakan strategi pemasaran berbilang serampang dan Google Ad Grants merupakan komponen penting dalam strategi tersebut.”
Google Ad Grants membolehkan DoSomething.org menyampaikan mesej yang berkaitan kepada pengundi muda yang layak secara besar-besaran. Carrie menjelaskan, “Google Ad Grants membolehkan kami menghubungkan aliran pendaftaran pengundi dengan orang yang sedang aktif mencari cara untuk memastikan suara mereka didengari. Kami menggunakan penjejakan penukaran yang membantu kami mengetahui kadar penukaran dan kos setiap penukaran bagi orang yang memulakan dan melengkapkan aliran pendaftaran.”
Data penukaran membantu organisasi ini memahami cara saluran dan mesej mereka mempengaruhi khalayak sasaran dan membantu mereka memberikan keutamaan kepada mesej yang berkesan. Untuk usaha pendaftaran pengundi, data penukaran telah membantu DoSomething.org menetapkan kos setiap pemerolehan penanda aras yang dibandingkan dengan saluran pemasaran yang lain. Carrie berkata, “Organisasi kami membuat keputusan berdasarkan maklumat. Kami menyukai keupayaan untuk menyepadukan data Analitis Google dengan papan pemuka Google Ads kami untuk mendapatkan gambaran pantas tentang prestasi tanpa perlu beralih dari satu platform ke platform yang lain.”
Google Ad Grants merupakan saluran pemasaran utama untuk memacu pendaftaran pengundi bagi golongan muda yang berumur 18-24 tahun pada 2018. Sejak melancarkan kempen pendaftaran pengundi, Google Ad Grants menghalakan kira-kira 46,000 orang ke aliran pendaftaran pengundi di vote.dosomething.org. Dalam tempoh enam bulan, kempen Google Ads DoSomething.org berjaya memacu lebih daripada 100,000 lawatan ke tapak web, 32,000 penukaran dengan purata kadar klikan sebanyak 12%.
“Kempen Google Ad Grants kami membantu usaha memupuk kesedaran dalam kalangan muda-mudi dan menghubungkan mereka dengan sumber serta maklumat yang diperlukan oleh mereka. Mari lakukannya!”Carrie Bloxson, CMO, DoSomething.org